Výtvarný obor
Podmínky přijetí – obsah talentových zkoušek – věk dítěte – možnosti studia
Výtvarná tvorba
- Základní podmínka přijetí je věk dítěte minimálně 6 let k 1. září v roce nástupu do ZUŠ.
- Úspěšné absolvování přijímacího řízení, které se koná vždy první týden v červnu.
- Časový harmonogram talentových zkoušek naleznete 14 dní před jejich konáním na webu školy včetně pokynů k přihlášení.
Talentová zkouška – v přijímacím řízení posuzují pedagogové výtvarné vlohy dítěte a sociální zralost. Výsledek přijímacího řízení je zveřejněn zpravidla v posledním týdnu měsíce června. Výjimečně může doplňkové přijímací řízení proběhnout ještě první týden v měsíci září. Žáci výtvarného oboru skládají na konci každého školního roku postupové zkoušky a dostávají vysvědčení.
Děti ve věku od 6 do 7 let (1. třída ZŠ) jsou přijímány do přípravných ročníků. Děti od 8 let věku (2. třída ZŠ) mohou být přijaty do vyšších ročníků podle věku a dovedností. Výuka ve výtvarném oddělení probíhá ve skupinách max. 15 žáků, jednou týdně po dobu dvou vyučovacích hodin v přípravných ročnících a tří vyučovacích hodin ve vyšších ročnících. Zaměření výtvarná tvorba se skládá ze dvou předmětů:
- a) plošná tvorba ( kresba, malba, grafické a výtvarné techniky,)
- b) prostorová tvorba (tvorba z materiálů, modelování, keramika)
Předmět plošná tvorba
Výuka zahrnuje kreslířské, malířské, grafické a výtvarné techniky, kterými žák vyjadřuje pohled na skutečnost nebo vlastní fantazii. Studijní předměty jsou kresba- malba, grafické a výtvarné techniky.
Způsoby vyjadřování jsou založeny, jak na klasických výtvarných postupech, tak na kombinování technik. Žáci jsou vedeni k řemeslné kreslířské zručnosti i k experimentování a abstrakci vlastního vyjádření. Žáci tvoří v prostorné učebně s velikými stoly, malířskými stojany a základním výtvarnickým vybavením. Každý rok se zúčastňujeme několika výtvarných soutěží, chodíme společně na výstavy a při pěkném počasí tvoříme venku v přírodě. Zvláště nadané studenty ve vyšších ročnících připravujeme na případné talentové zkoušky na střední a vysoké výtvarné školy.
Prostorová tvorba
Výuka má za cíl získávat a prohlubovat znalosti, zkušenosti a dovednosti v prostorové výtvarné tvorbě. Je zaměřena především na práci s různými materiály – keramickou hlínou, dráty, textilem, modelovací hmotou, přírodninami apod. Žáci se však učí pracovat i s jinými materiály a technikami např.: pletení z proutí a slámy, tkaní a jiné textilní techniky, práce se sádrou a odlévání do forem, výroba ručního papíru a mnoho dalších. I ti nejmladší žáci u nás točí na hrnčířském kruhu.
Žáci se učí respektovat vlastnosti materiálů a jejich základní technické postupy s možností uvědomělého experimentování. V přípravných návrzích žáci využívají technik plošné tvorby, jak volné, realistické i technické kresby. Převáděním plošné tvorby do tvorby prostorové žáci prohlubují své prostorové myšlení.
Během roku vznikají různé kolektivní a individuální projekty, fotodokumentace, animace apod. Se svými díly se každoročně účastníme výtvarných soutěží, výstav a přehlídek.
Informaci o výši školného naleznete v odkazu DOKUMENTY.
Pedagogové

Borovská Andrea MgA.

Francová Mariana MgA.

Vacek Ondřej MgA.
